Bir akıllı telefonu VR platformuna dönüştürmek için Cardboard SDK‘yı kullanabilirsiniz. Unity 2021 ve sonrası sürümler için aşağıdaki adımları takip etmelisiniz.
Başlarken
- Yükleme sırasında Android ve iOS Build Support‘u seçtiğinizden emin olun.
- Bilgisayarınıza Git kurulu olmalı, değilse buraya tıklayarak kurulumu yapmalısınız.
SDK ve Paketlerin Kurulumu
- Unity’yi açın ve yeni bir 3D proje oluşturun.
- Window > Package Manager‘a gidin.
- Pencerede önce + simgesine, daha sonra Add package from git URL seçeneğine tıklayın.
- Açılan kutucuğa https://github.com/googlevr/cardboard-xr-plugin.git adresini girin ve Add butonuna tıklayın. Bir süre bekledikten sonra paket yüklenecektir.
- Package Manager‘da Google Cardboard XR Plugin for Unity sekmesine gidin. Samples bölümünde Import butonuna tıklayın.
Seçtiğimiz örnek sahne Samples/Google Cardboard/<version>/Hello Cardboard yoluna kurulacaktır. - Assets klasöründe şu yola gidin: Samples/Google Cardboard/<version>/Hello Cardboard/Scenes ve HelloCardboard sahnesine çift tıklayarak sahneyi açın.
Ayarlar
- File > Build Settings penceresine gidin.
- Android seçeneğini seçin ve Switch Platform butonuna tıklayın.
- Add Open Scenes butonuna tıklayarak açık olan HelloCardboard sahnesinin eklenmesini sağlayın.
- Edit > Project Settings > Player penceresine gidin.
- Resolution and Presentation bölümünde Default Orientation ayarını Landscape Left olarak değiştirin.
- Optimized Frame Pacing seçimini iptal edin.
- Other Settings bölümünde Auto Graphics API seçimini iptal edin.
- Graphic APIs alanına OpenGLES3‘ü ekleyin.
- Scripting Backend alanında IL2CPP‘yi seçin.
- Target Architectures alanında ARMv7 ve ARM64’ü seçin.
- Internet Access ayarı için Require‘ı seçin.
- Identification başlığında Override Default Package Name‘i aktif edin.
- Package Name için geçerli bir ad yazın. (Örneğin, com.doga.merdiven)
- Publishing Settings bölümünde Build alanına gidin ve Custom Main Manifest, Custom Main Gradle Template ve Custom Gradle Properties Template özelliklerini açın.
- Assets klasöründe Plugins/Android/mainTemplate.gradle dosyasını kod editörünüz ile açın.
- Dependencies içerisine aşağıdaki kodları ekleyin.
implementation 'androidx.appcompat:appcompat:1.0.0' implementation 'androidx.constraintlayout:constraintlayout:1.1.3' implementation 'com.google.android.gms:play-services-vision:15.0.2' implementation 'com.google.android.material:material:1.0.0' implementation 'com.google.protobuf:protobuf-javalite:3.8.0'
- Assets klasöründe Plugins/Android/gradleTemplate.properties dosyasını kod editörünüz ile açın.
- En alt satıra aşağıdaki kodları ekleyin.
android.enableJetifier=true android.useAndroidX=true
- Assets klasöründe Plugins/Android/AndroidManifest.xml dosyasını kod editörünüz ile açın.
- <application satırını bulun ve yanına android:requestLegacyExternalStorage=”true” ifadesini ekleyin. Böylece ilgili satır aşağıdaki gibi görünecektir.
<application android:requestLegacyExternalStorage="true" ... >
- Project Settings > XR Plug-in Management bölümüne gidin.
- Plug-in Providers alanından Cardboard XR Plugin‘i aktifleştirin.
- Daha sonra File > Build Settings penceresine gidip Build butonuna tıklayarak örnek projeyi APK olarak kaydedebilirsiniz.